San Juan del Sur (2) + Grenada - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Peter - WaarBenJij.nu San Juan del Sur (2) + Grenada - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Peter - WaarBenJij.nu

San Juan del Sur (2) + Grenada

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 December 2014 | Nicaragua, San Juan del Sur

Hoi allemaal. Mijn voornemen van een wekelijkse blog was misschien een beetje ambitieus. Maar hier is dan eindelijk het langverwachte deel 2 van mijn reisblog.

De Spaanse lessen zijn inmiddels al een tijdje afgelopen. En ik denk dat mijn Spaans nu beter is dan mijn Frans ooit geweest is, wat ongeveer evenveel zegt over mevrouw Steenoven van het Dalton Lyceum als over Jessica van Spanish Ya.

De laatste 2 weken San Juan was veel Spaans, veel surfen, en helaas ook veel losse eindjes voor revisies voor een afgewezen artikel voor Amsterdam en een sollicitatie in Manchester (over dat laatste zo meer). Een van de hoogtepunten in de afgelopen weken San Juan was gaan poolen met een paar locals en Linh, mijn Vietnamese gastgezinzus. Nica poolregels houden onder andere in dat je hoge of lage nummers speelt in plaats van heel of of gestreept, en je moet de 7 en 15 in een hole putten speciaal voor die nummers.

Het andere hoogtepunt was tijdens mijn verblijf in San Juan was een weekendtrip naar het vulkanisch eiland Isla de Ometepe, waar we in 10 uur een vulkaan opgehiked hebben. De dag daarna (op mijn verjaardag) heb ik een cross motor gehuurd en het eiland rond gescheurd. Wat spannender is dan het klinkt, omdat de “weg” super stijl was en bestond uit rotsen en losse keien. “Maar Peter, had je dan wel andere kleren bij je dan een zwembroek en een hemdje, en had überhaupt wel je rijbewijs bij je?” Twee keer nee. Dat ik op mijn 26ste nog een keer rebels mag worden.

Daarna ben ik naar Grenada vertrokken. Grenada is een fantastisch mooie oud koloniale stad met fantastische kathedralen en een super rijke geschiedenis. Hier heb ik met Jon, een Engelse jongen, de eerste dagen opgetrokken. Hoogtepunten waren een vlinderreservaat, de actieve Masaya vulkaan en een begraafplaats compleet met 4x4 meter replica’s van kathedralen als grafstenen. Jon vertrok daarna naar San Juan om daar kerst te vieren. Maar aangezien we ongeveer met evenveel tijd ongeveer dezelfde bestemming hebben, is een hereniging best waarschijnlijk.

Kerst in Grenada bevalt tot nu toe erg goed. Linh, die gastgezinzus van 3 alinea’s geleden, kwam ook naar Grenada om hier kerst te vieren. Linh, een aantal andere backpackers en ik hadden op kerstavond een enorm kerstmaaltijd bereid door allemaal een klein gerecht bij te dragen. Vandaag hebben we uitgebuikt in Laguna del Apoyo, waar we in perfect helder water gekanood en gezwommen hebben.

Tenslotte heb ik ook nog een ander nieuwtje! Ik heb uitzicht op een baan in Manchester voor als ik terug ben als ik door de laatste ronde van een gesprek kom. Aangezien ze hebben aangeboden om de reiskosten (deels) te vergoeden, lijken ze wel erg graag te willen dat ik in persoon op kom dagen. Ik heb er even over nagedacht en kwam tot de conclusie dat ik enorm spijt zou hebben als niet zou gaan, via skype zou presenteren en vervolgens de baan niet zou krijgen. Tegelijkertijd zou ik het mezelf ook niet vergeven als ik op een kwart mijn reis zou afkappen. De enige oplossing is dus duidelijk: Ik vlieg over 3 weken naar Engeland om 3 dagen later terug te vliegen naar Costa Rica.

Morgenochtend vertrek ik riching Leon om daar oud en nieuw te vieren. Mijn goede voornemen is om het verslag daarover iets sneller uit te brengen. Ik hoop in New York (waar ik een 24 uur overstap heb) of Manchester het goede kabeltje voor mijn camera te kunnen vinden, dus de foto's houden jullie nog tegoed!

Feliz Navidad!
Peter

edit:
Dat krijg je er van als je zo lang wacht voor je gaat schrijven. Ik ben nog 1 van de hoogtepunten in Grenada vergeten. Tijdens een pubquiz raakte ik aan de praat met een paar jongens van een charity organisatie dat onder andere scholen bouwt en kinderen van de straat houd met naschoolse activiteiten. De dag daarna ben ik met ze mee geweest in een buitenwijk van Grenada om met een aantal straatkinderen te voetballen en ze onderwijl te vertellen dat school super tof is. Voetballen met 35 graden in de volle zon met hyperactieve kinderen die dat gewend zijn is best een ervaring. Daarnaast was het bijzonder om te zien dat in Grenada je totaal niet kan zien dat je in een derdewereldland bent, terwijl dat binnen 2 kilometer uit het centrum duidelijk wel het geval is.

  • 26 December 2014 - 09:45

    Anja Meijer:

    Hé peter, wat een gezellig 2e kerstdag cadeautje, je blog lezen, al zal 2e kerstdag daar niet bestaan.
    groetjes

  • 26 December 2014 - 20:53

    Willy:

    hoi Peter, mooi om te lezen ,bedankt, wij hebben heel gezellige kerstdagen gehad in Dordrecht en hier thuis ,wij wensen jou een goede jaarwisseling en alle goeds voor het jaar 2015,

    groetjes opa en oma

  • 27 December 2014 - 10:33

    Peter De Leng:

    Leuk om je avontuur zo te volgen. Verstandig om tijdelijk even terug te keren naar Manchester. Tip koop je kabel niet in New York daar zijn honderden van die shops maar betaal je de hoofdprijs. Je kan hem toch online bestellen en laten bezorgen op het adres waar je dan verblijft?

    Veel plezier verder,

    Peter en Monique

  • 27 December 2014 - 20:09

    Erik Vlasblom:

    Leuke belevenissen allemaal! Hoe staat het met je surfskills? Als je nou heel goed word kun je het me nog eens leren! Ik blijf nog wel even geduldig wachten op je foto's, ik ben benieuwd. Fijne dagen nog in Nicaracua!

  • 28 December 2014 - 09:36

    Afien Boven:

    he Peter;
    goeie tijd heb je zo te horen!
    sensible choice om even door te vliegen naar Manchester;ik bedoel maar;in deze tijd van recessie!

    Ben zelf net terug van de Kaap-Verdische eilanden waar we van nabij een uitbarsting van de Fogo meemaakten.Zeer spectaculair.
    Heb het goed,en take care.
    Afien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 09 Dec. 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 5902

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 31 Maart 2014

Reisverslag Midden-Amerika

Landen bezocht: